-->

Saturday, March 2, 2013

Al-Fatihah

Entry kali amat menyayat hati & sedih. :'(

Truelly, memang dah banyak air mata ni menitik-nitik. Allahuakhbar. Seorang insan yang bernama sahabat telah pun kembali ke rahmatullah. Atas sebab kemalangan jalanraya di lebuhraya Utara-Selatan area seremban. Accident lori dengan moto.

Arwah yang diberi nama Abdul Hakim bin Ahmad berasal melaka. Meninggal kat tempat kejadian, semalam (1 Mac 2013). Padahal aku baru je jumpe arwah semalam. Masa tu aku baru je balik dari library bersama 5 orang rakan yang lain. Siap bersapa bagai lagi.

Arwah satu poly, satu kos tapi tak sama sem dengan aku. Cuma arwah sem 2 sekrg. (masuk diploma lambat dari aku). Tapi umor sebaya dengan aku. Aku kenal pon sebab satu sekolah and kelas. Duduk depan aku lagi. Tapi aku rasa terkilan sangat-sangat sebab baru jumpe kan. Kalau korg ade kat tempat aku pon, akan rasa gitu gak. Tak gitu???

Hurm. dah ajal arwah. Kita terpaksa redha dengan ketentuan-Nya and redhakan pemergiaannya. Arwah balik ke Melaka pun bersebab. Mak arwah nak pergi umrah. (Maknye yang gitau Ibu aku) Besar betul dugaan yang ditimpa keluarga arwah. So, aku tak dapat balik ziarah. Hanya ibu ayah aku jela yang jadi wakil. uuuuuuuuu.. sobsobsobsob. :'(

SO, marilah kita bersama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada Arwah. Semoga arwah ditempatkan dikalangan golongan yang beriman and rohnya dicucuri rahmat. Amin.

Keratan akhbar harini (2 Mac 2013)

Dalam kenangan 9 Mac 1992 - 1 Mac 2013. Semoga kau tenang di sana sahabat. ;'(


Thanks sebab baca entry Dak Fisha. Jom lah like and komen pulak

10 comments:

sha dhira said... Reply

sedihnya... AL-fatihah..

Cik Nur™ said... Reply

sebak..
Al-fatihah buat arwah...

AyueJean AJ said... Reply

Al-Fatihah....
Beraoa hari lagi dah nak birthday.....
Semoga ditempatkan dikalangan insan beriman....
Takziah buat keluarga allahyarham....

zulhilmi tempoyak said... Reply

Smoga arwah yg baik ditempatkan bersama orang2 yang beriman kepad Allah. InsyaAllah..

zaza =) said... Reply

mudah2an berada disana dgn baik..alfatihah

Dang Kahla said... Reply

faham.
Moga Allah rahmati..aamin.

Mr. Doctor said... Reply

Alfatihah.. Muda lg.. Kita ni pun kena bnyk2 beringat..

eiyra said... Reply

bnykkan bersabar . sedekah al-fatihah utk arwah . mudah2an Allah menempatkan arwah dikalangan org beriman :)

Zieyzie Ilisha said... Reply

al fatihah....takziah erk...buat keluarga dia..

Dang Kahla said... Reply

moga ditempatkan dengan orang2 yang beriman..inshaAllah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2012. All Right Reserved by Fisha Adura.