-->

Monday, October 1, 2012

Cerpen Kelakar : Meniru Semasa Peperiksaan

Assalammualaikum. Salam 1 Malaysia.


I'm Domo-kun Peace!

Suatu hari ayah Naim dipanggil guru besar sekolah kerana Naim didapati selalu meniru di dalam ujian. Setiap kali ujian, Naim didakwa selalu duduk disebelah Azim.

Ayah: Saya tak percaya anak saya meniru setiap kali ujian!

Cikgu: Betul Encik, kami bukan tuduh begitu sahaja.

Ayah: Ape buktinya?

Cikgu: Nah, ini buktinya kalo encik tak percaya tengoklah sendiri.

Ayah Naim melihat kertas jawapan Naim dan Azim. Soalan pertama: Siapakah bapa kemerdekaan Malaysia? Naim dan Azim memberikan jawapan yang sama iaitu Tunku Abdul Rahman Putra.

Ayah: Memanglah jawapan mereka sama. Macam mana cikgu kata anak saya meniru?

Cikgu: Sabar Encik, cuba encik lihat soalan kedua.

Ayah Naim melihat soalan kedua: Pada tahun berapakah negara kita mencapai kemerdekaan? Sekali lagi Naim dan Azim memberikan jawapan yang sama: 31 Ogos 1957. Ayah Naim sekali lagi marah, tetapi ditenteramkan untuk membaca soalan ketiga: Siapakah yang duduk disebelah Tunku Abdul Rahman di stadium merdeka?

Azim menulis: Maaf, saya tak tahu.

Naim menulis: Kalau kau tak tahu aku lagi tak tahu!!!


p/s: Aku pon takleh jawab soalan ketiga tuh. Haha. LOL!

Credit to : Sumber.
Thanks sebab baca entry Dak Fisha. Jom lah like and komen pulak

8 comments:

Cik Nur said... Reply

hahahahaha...soalan ke tiga tu, nur sendiri pun tak tahu...

zan said... Reply

Best Kelakoor,
P/S: kan x tiru tu,kalu tiru jawapannya tentulah sama,,huu2x.

zan said... Reply
This comment has been removed by the author.
dya bunga said... Reply

dya pun xdpt nak jawb..haha.

Liyaa Mf said... Reply

Moral of the story, jgn tiru waktu exam ya adek2! :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2012. All Right Reserved by Fisha Adura.