-->

Thursday, May 10, 2012

Cerpen Kelakar : Mentol Lampu

Assalammualaikum. Salam 1 Malaysia.

tunjuk gigi sikit yer

Pada suatu pagi, seorang pakar jiwa terlihat salah seorang pesakitnya sibuk mengerjakan sesuatu. Bila dihampiri ternyata pesakit yang sedang khusyuk duduk dilantai, sedang menggergaji sekeping papan dengan tangan kosongnya.

Seorang lagi sedang bergayut dari atas siling.

Doktor merapati pesakitnya dan bertanya apa yg dibuatnya duduk dilantai.

“Apa doktor tak nampak ke? Kan saya sedang gergaji papan ni untuk dibelah dua?” jawab pesakit dengan nada marah.

“Apa pulak sidia ni buat bergayut kat siling ?” tanya doktor sambil menuding jari ke pesakit yg lagi satu.

“Oh.. Dia kawan baik saya, tapi dia tu tak betul sikit..Dia ingat dia tu mentol lampu!” jawab pesakit tadi.

“Kalau kawan baik awak, kenapa tak nasihatkan dia suruh turun. Supaya tak cedera kalau jatuh nanti ?” soal doktor lagi.

“Abis tu, macam mana saya nak habiskan kerja saya dalam gelap?”

p/s : err? sah memang tak siuman. HAHA




Thanks sebab baca entry Dak Fisha. Jom lah like and komen pulak

9 comments:

Cik Kay Jue said... Reply

adeh... hahaha.. dah namanyer pun giler..

dyabunga said... Reply

haha..memang tak siuman..

dyabunga said... Reply

haha..memang tak siuman..

Cik Nur said... Reply

hahahaha..lagi di layan, dengan kita2 pun boleh jadi tak betul..hihihi

-SUPERGIRL- said... Reply

hahaha kelakar ! senget betol ! :D

Zaza Ridzlan said... Reply

hahaha, dua2 xbetul..doktr geleng kepala je la =)

faiz fakhirin said... Reply

adehhh...org camni pn ad ka..haha

kyna said... Reply

hahaa..ada jugak org cmni..
follw u..follow back :)

O CIKTEDDY said... Reply

eh bijak jugak org giler ni..logik pe die fikir..miahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2012. All Right Reserved by Fisha Adura.