-->

Thursday, March 1, 2012

Terjah Program Penanaman Bakau

Assalammualaikum. Salam 1 Malaysia.

Holla gulr-gurl tulus and boy-boy mulus sekalian. Anda sihat?

Alhamdulillah. Bersyukur ke hadrat Illahi, followers ku naik dengan gempak sekali. Hasil dari segmen Mr. Ben Ashaari and Mr. Doctor. Terima Kasih Berjuta-juta kali. Tapi tak done jugak kalau tak berblogwalking. Well kegemaran aku kan. Kalau nak aku follow blog korang, boleh tinggalkan link kat ruang komen. Hehe. Iklan kejap.

Hidop Go Green. Yeah.
Berbalik ke title awesome di atas, korang pernah join projek penanaman pokok bakau? Mesti ade and mesti tak pernah kan. Best sangat-sangat, rugi kalau korang tak join. Actually, story ni dah lepas masa aku sem3. Now aku dah sem4(praktikal). Tetiba teringat pulak tadi kat opis. Rindu nya nak balik ke Poli. (ehem. aku ni student poli jer. PSIS). So, timbul lah nak update about ni. Jom Teroka. Hehe.

Tarikh : 16 Okt 2011
Place : Kampung Hj. Dorani, Sabak Bernam, Selangor.





Kami sekelas dijemput untuk join projek ni. Memandangkan bersesuaian dengan kos aku. Nak tahu kos ape?  Dengan bangganya. Aku jerit kat sini. Of course lah. Environmental Engineering. Hehe. Selain dari Poli aku. Ade jugak IPTA lain seperti UPM, UPNM, UKM, USIM, UITM, UIA & PSAS. Ade 9000 orang yang join kalau tak silap aku lah. Perghh. Ramai sungguh kan?

before kotor dengan lumpur
But memang diakui sangat-sangat best. Sebab dapat elauan RM20, baju, and makan free. Hehe. Syok! Lepas lah jugak duit poket or duit topup. Kan-Kan-Kan? Haha. Bila startnya aktiviti tuh, kami kena beratur mengikut IPTA masing-masing. Aku dok belakang sekali, bajet malas nak masuk selut or lumpur. But last-last terpukau pulak. Seronok. Kat bawah ni aku de listkan pictures gempak.Ok.

Jom Terjah. Rugi tak tengok. Hehe. Mai-Mai-Mai.

Ni time turn budak laki.
Rosak zip seluar aku. Huhu.
Dah habis main lumpur terus gelisah sebab air. Korang tau tak, air habis. Aduhh. Gelabah sorang-sorang. Yelah. Tak selesa kan. But last-last ade jugak. Hehe. Nasib baik bawak spare baju. Kalau tak, terpaksa pakai baju free ni. Kuikuikui.

Edisi mandi.
Haha. Rebut air.
And then the last picture. Ambik masa nak balik. Weee. Kami bahagia and seronok dengan projek ni.

Kami lah warga Politeknik Sultan Idris Shah
Lastly, yang aku tak puas hati. Ade lah mahluk Allah ni dari U?? (dirahsiakan) kutuk kami. Dah lah dok belakang aku, ingat aku tak dengar ker pe kau cakap. Nak tahu ape dia cakap?

"Eleh setakat budak poli jer pon. Aku tak heran."


Macam Pfffft. Eh, hello kawan! Tak payah nak bangga sangat dengan status U kau tuh, tak ke mana pon. Ni lah jenis manusia yang berhati bongkak. Buat malu budak U jer. Ape Pon Tak Boleh. 

Itu saja dari coretan dak fisha(aku ler tuh). Hehe. Semoga terhibur yer.

Sekian Terima Kasih.

p/s : Hope aktiviti begini terus dianjurkan. Lindungi & Sayangilah Alam Sekitar. Peace.
Thanks sebab baca entry Dak Fisha. Jom lah like and komen pulak

24 comments:

Diyana Norman said... Reply

bestnyer.. huhu tak pernah pergi..dan join

Dak Fisha said... Reply

@Diyana Norman: oo yker. ne tau 1ari nt de rezeki g ker. hehe

AiSyA LiEzA said... Reply

bestnyee... ^^ apa2 pun byk kepntingan poko bakau.. hehee.. ^^

Dak Fisha said... Reply

@AiSyA LiEzA: Hah. kan? fisha sokong 100%. hehehe

Mesyhta Beto said... Reply

fuh..tak pernah lagi ah join event2 macam nyh:)

^_^ Zaza Nur Iman said... Reply

wah..kt kg zaza(kelantan) tanam pokok ni :)

Dak Fisha said... Reply

@Mesyhta Beto: yker. best tau. xpe mgkn nt ade rezeki. ne tau kan. :)

Hariekaown said... Reply

Bestnye :)tak pernah pulak join aktiviti mcm ni . Kalau meredah hutan tu pernah lah . hihihi .

Dak Fisha said... Reply

@^_^ Zaza Nur Iman: yker? mesti salu pergi kan..

lin~ said... Reply

huhu~
suka baca entry perkongsian pengalaman (.")

notakaki:
salam ziarah kembali dr group 4.

tq,

Dak Fisha said... Reply

@Hariekaown: wahh. tu pon best jugak.

Dak Fisha said... Reply

@lin~: thanks awk sebb komen :)

faiz fakhirin said... Reply

woooo...so enjoi main lumpur...teringat zman study..hehe..

::Misz sunsWeetz:: said... Reply

seronoknya yunk dapat men lumpur..terapi tuu hehe

casablander said... Reply

macam best jer main lumpur! haha..

erm..jangan ingat belajar kat U tu dah hebat sangat, students poli pun ramai yang hebat2..so, kepada students poli, jangan cakap belajar kat poli 'jer' tau..buang 'jer' tuh..huhu

::CIK LYNN:: said... Reply

waaa....besnya prog cmni...tingin nk main2 lumpur tu...=)

Cik Adieb said... Reply

wow , best nya ... dpt duit elaun , baju ... pastu , makan gi free ... sy x pernah join

Dak Fisha said... Reply

@faiz fakhirin: zaman kegemilangan yer. hehe

Dak Fisha said... Reply

@casablander: haha. thanks dear. hem . yup! takkn k.

Dak Fisha said... Reply

@Cik Adieb n satu lg. dpt lumpur free. kuikuikui

Puteri Diyana said... Reply

woohhooo..
abh sume kene lumpur..hehe..
btw..akk still comel walaupun dah kene lumpur.. =D

Dak Fisha said... Reply

@Puteri Diyana: hehe. abes sudah. thanks syg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2012. All Right Reserved by Fisha Adura.