-->

Friday, February 24, 2012

Friday Trivia #1

Assalammualaikum. Salam 1 Malaysia.

Hye-hye gurl-gurl comel and boy-boy macho sekalian. Sihat ker?

Yeah! Esok sabtu. Cuti. Boleh rehat-rehat. Hehehe. Korang plak camne? Jom lah join aku sekali. This time, aku nak memperkenalkan buat julung kejulung kalinya aku buat entry bertitle kan Friday Trivia. Part 1.


So, bagi korang-korang yang ingin tahu info-info yang tak pernah terlintas or nampak or dengar or rasa or semuanya, aku akan update pada setiap hari jumaat yer. Penghulu segala hari and aku harap ape yang aku share ni. Dapat lah korang tambahkan ilmu pengetahuan. Sekurang-kurangnya korang tahu dari tak. Right? But aku tak kan masukkan trivia mengenai artis. Harap maklum. Peace!

Dear readersku yang awesome sekalian.

Tahukah korang?

Di Negara Albania, menggelengkan kepala bermaksud 'YA' and menggangguk kepala pulak bermaksud 'TIDAK'. Terbalik pulak dengan negara kita and yang sama dengan waktunya. Pelik kan? Ade jugak kefahaman camni ek. Eish-eish-eish. Boleh KLIK SINI for lebih details.

haiwan pon de penyakit tau - Fisha

Next trivia.

Kopi boleh ganggu kesuburan? For perempuan lah. Memang diakui kopi memang sedap. Nak-nak kopi cap kapal api. Berasap jer. Hehe. But sayangnya, usually kalau korang minum kopi secara kerap boleh menimbulkan kesan ketagihan baik secara psikologi mahupun fisiologi. bukan tuh je. kalau minum dengan kuantiti yang banyak boleh mengakibatkan timbulnya masalah kesuburan. So, gurl-gurl sekalian. Jangan selalu sangat minum kopi. Ok?

Kopi oh kopi - Sumber

For lelaki pulak. Before ni aku ade jugak terbaca yang kopi ni bagus untuk lelaki. Yelah. Kopi tuh bagi effect kat pergerakan sperm. Patutla ramai or majoriti lelaki gemar dengan kopi. Hehe.

p/s : tapi aku lagi like kat teh. Baru lah umpphh. Terbaik! Cuma tambah angin jela dalam badan. HEHE

Next again.

Perhimpunan 261 twins couple di Selangor mencatat sejarah apabila dicatakan dalam Malaysia Book of records (MBOR) sebagai perhimpunan twins couple paling terbanyak di negara kita. Majlis ni dianjurkan oleh Jawatankuasa Bahagian Pelancongan, Kesihatan and Hal ehwal Pengguna Selangor. Diadakan di padang letak kereta Amcorp Mall, berjaya memecah rekod seramai 135 twins couple yang before ni pernah dibuat di kuching, Sarawak. Hebat-hebat. Congrats.

Comel kan? - Unknown

Baru-baru mesti korang ade terbaca di Facebook or sumber-sumber lain kan. About wanita yang mengandung 11orang tuh. Fuhh. cam nak  meletop perotnya, takut aku tengok.


Oklah. Itu saja untuk trivia first ni. Jumpa di friday depan. Peace.

Sekian terima kasih.

p/s: Selamat menambahkan ilmu.
Thanks sebab baca entry Dak Fisha. Jom lah like and komen pulak

4 comments:

Allya Riff said... Reply

nak anak kembar jugak. hewhew :D

Dak Fisha said... Reply

@Allya Riff: Tulah kan? Seronoknyer lau dpt bby kembar. comelnyer. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2012. All Right Reserved by Fisha Adura.